Benim Hayal Defterim

Portakal reçeli

Portakal reçeli

Kan portakalıyla yapılan portakal reçelinin rengi çok güzel bir kırmızı oluyor. Annem acısı gitsin diye portakalın dış kabuğunu incecik soyar. Ben soymadan yaptım. Hafif acılık var belki ama portakalın tadı o kadar baskın oldu ki hepimiz böylesini daha çok sevdik. 5 tane kan porkalını ılık suda iyice yıkadım, sonra boylamasına ikiye kestim. Ortasındaki çekirdekli kısmı üçgen bir parça olarak bıçakla kesip çıkarttım, ama atmadım. Fazladan pektin iyi olur :)) İkiye bölüp ortasındaki çekirdekli kısmı kesip aldığım her yarım portakalı birer defa daha ortadan yine boylamasına dilimledim. Her portakaldan 4 dilim kesmiş oldum. Sonra resimlerde görüldüğü gibi yarım santim genişliğinde dilimledim. De...

Devamı »

Hafta sonu fırını

Hafta sonu fırını

Defne yıllar sonra tekrar piyano kursunu başladı. Çok sevindim ama Eren'i futbola götür, oradan çık Defne'yi piyanoya götür derken koca hafta sonu geçip gidiyor. Geçen hafta sonu güzel tarifler paylaşmanın hayalini kuruyordum. Feda ettim hayallerimi piyanonun tuşlarından yayılan L'ete İndien'in nağmelerinde:)) Ne zamandır önceki tariflerde yer alan Kıtır Kıtır Kepekli Krakerlerin tatlısını yapmak istiyordum. Hiç değilse onu yapabildim nefis oldu . Tuzlusundan farklı ne yaptım? Tabiiki tuz koymadım, fazladan 1 kap toz şeker ve 1 kap yulaf kepeği ve 1 paket vanilya ekledim. Geriye kalan her şey aynı. Benim gibi yemek sonrasında ve özellikle çayın yada bir fincan kahvenin yanında tatlı bir şeyl...

Devamı »

Peymek

Peymek

Hafta sonu uzun kahvaltılar çok keyifli oluyor. Özellikle fırından yeni çıkmış sıcacık peynirli ekmek pidesi eşlik ediyorsa kahvaltıya daha da keyifli oluyor sofra. Dilimlenmiş ekmek kullanıyorum. 4 büyük dilim peymek için: 250 gr beyaz peynir 100 gr taze kaşar peyniri 3 yumurta ince doğranmış maydanoz yada dereotu 50 gr soğukken rendelenmiş tereyağı 1 tutam kırmızı toz biber Önce peyniri çatalla eziyorum, sonra geri kalan tüm malzemeyi ekleyip karıştırıyorum. Ekmeğin üzerine kalın bir tabaka halinde sürüyorum. Fırının ızgara ayarında kızarana kadar pişiriyorum. Sonra da afiyetle yiyiyoruz. :)))

Devamı »

Sitede yayınlanan fotoğraf, metin ve tariflerin tüm hakkı elvanbasustaoglu.com'a aittir. İzin almaksızın kopyalanamaz ve kullanılamaz.